4 kroky ako naštartovať chudnutie

4 kroky ako naštartovať chudnutie alebo ako sa cítiť lepšie

Povedali by sme, že prvou zmenou ak chceme schudnúť (eliminovať tuk) je zmena jedálnička a pridať viac pohybu. Hm premýšľam tak, že akosi to v praxi takto nefunguje. Je zaujímavé, keď rozprávam s mojimi klientmi akú dennú stravu a pohyb majú. Zeleninka, syry, občas mäso, príležitostne koláčik a pohybu okolo detí prípadne v práci až až. No napriek tomu priberáme. Premýšľam a vyhodnocujem… strava OK (jasné dalo by sa niečo poupravovať), pohyb OK, tak kde je príčina naberania tuku. Z vylučovacej metódy mi vyšla príčina – hlava – myslenie.  Prečo myslenie? Lebo tam sa nachádzajú všetky naše zvyky, presvedčenia … jednoducho ideme podľa programu. Je jedno odkiaľ sme si programy prevzali, skôr si položme otázku čo s tým?

O aké programy ide?

  • To je vekom
  • To je kvôli pôrodu
  • Toho brucha sa nikdy nezbavím
  • Vždy keď schudnem tak len z vrchnej časti tela
  • Ťažko schudnem lebo mám problém so štítnou žľazou
  • Ak chcem schudnúť musím prestať jesť sladké, pečivo, piť alkohol…
  • Ak chcem schudnúť musím začať cvičiť, behať…

Čo ľuďom skutočne bráni dosiahnuť celkovú vnútornú spokojnosť? 

  • Neprijatie celého svojho tela
  • Nevnímanie vlastných potrieb

Aké ľahké no zároveň ťažké.

Prvý a najdôležitejší krok je:

  • Prevziať zodpovednosť za to v akom stave sa nachádzam
  • Prijať samu seba, každučkú časť svojho tela, áno aj brucho, aj stehná, proste všetko.

PRIJAŤ každú jednu bunku svojho tela, nie len slovne, ale precítiť to vnútorne. Ako hovorím, doslova sa začnú diať viditeľné zázraky. Neveríte? Vyskúšajte!

Mimochodom viete ako sa mne podarilo schudnúť 20kg? V mojej knihe Uvedomenie Sa o tom píšem dopodrobna, no tu to zhrniem tak v skratke. Jednoducho dostala som sa do stavu úplnej spokojnosti vo všetkých oblastiach môjho života. Šťastná a spokojná vo všetkom, až taký stav bez potreby materiálnych vecí, kde stačí len čisté bytie. Dokonca stav, kde viete prežiť aj bez jedla. Viem možno sa to zdá neuveriteľné, no ja som si týmto prešla. Nevýhoda bola iba tá, že váha klesala stále nižšie a bolo potrebné to zastaviť, pretože už to malo opačný účinok. Takže opäť uvedomenie sa, že všetko s mierou a stredná cesta bude predsa len lepšia. Pribrala som zopár kg a cítim sa podstatne lepšie. Číslo na váhe je pre mňa nepodstatný údaj! Predsa ide o náš vnútorný pocit.

Je ľahké schudnúť, je ľahké pribrať, ale nastaviť hlavu, zmeniť presvedčenia a prijať čo je, tak to už je ťažšie.

Na čo sa trápiť tým čo bolo? (no super, celú čokoládu som zjedla, som ja ale….. načo som to jedla, z toho priberiem, už mám depku  a výčitky). Načo sa trápiť tým čo bude? (tak by som si dala ale nemôžem, z toho určite priberiem ak si to dám, od zajtra držím diétu, od pondelka prestávam jesť pečivo a sladké ….)

Nemá to zmysel, pretože zabúdame na prítomnosť, zabúdame žiť tu a teraz. Veď predsa ide o celkovú našu spokojnosť a takisto dopriať si a nie len stále nejaké obmedzovanie, príkazy a zákazy! Inač je veľmi dobre povedať si „Môžem si dať všetko čo chcem“ toto cvičenie je dobré, pretože čo môžeme to nás prirodzene neláka. Poviete si, no tak ja odteraz zjem celú čokoládu na posedenie. OK tak zjedzte! Zjete raz, dva krát tri krát do dňa? OK, dajte si k tomu pokojne aj celú pizzu. Dlho vás to držať nebude lebo sa jej prejete, bude vám zle a nakoniec postupne aj tak zistíte, že naozaj je lepšie jesť pestrú výživnú stravu. Vaše telo sa vám poďakuje, bude silnejšie, pevnejšie, bude mať viac energie. Na rozdiel od prehnanej konzumácie sladkého a rôznych chemický upravovaných polotovarov vaše telo inak zareaguje a vy to pocítite na fyzickej aj psychickej úrovni. Skôr či neskôr aj tak budete hľadať spôsob ako sa cítiť lepšie.  To platí aj pre pohyb. Nechce sa vám ? Ostaňte doma a nerobte nič. Raz to uvedomenie predsa len príde (možno v tomto živote) lebo telo nie je stavané na to, aby nevykonávalo žiaden pohyb  a dá vám to hneď pocítiť (priberanie, bolesť…)

Takže dôležité je:

  • Sebaprijatie
  • Vnímanie vlastných potrieb
  • Zmena presvedčení
  • Užívať si prítomnosť

 

  • Sebaprijatie
  • Prijať zodpovednosť za to v akom som stave
  • Prijať samu seba, každú časť svojho tela a milovať každú jednu bunku svojho tela

 

  • Vnímať vlastné potreby – vedieť povedať druhým NIE, mať čas pre seba, každý deň si vyhradiť čas na relax, žiť v prítomnosti a nemať očakávania. Povedať si najprv JA, moje povinnosti, môj pokoj a celkový môj pocit – nie je to sebecké!

 

  • Zmeniť presvedčenia – všetko je možné, ale dajte tomu šancu tým, že si poviete – všetko je v poriadku tak ako to je, bunky to pochopia a telo sa prirodzene vyformuje.

 

  • Užívajte si prítomnosť – doprajte si na čo máte chuť. Popritom testujte a pozorujte sa aké pocity a čo sa vám deje po určitých potravinách. Je to len a len na vás. Ak vám pečivo vytvára nepríjemne pocity, nadúva vás, ťažko vám trávi, tak je len na vás či ho vyradíte, nahradíte alebo budete jesť aj s týmito následkami ďalej. Vždy to je len na vás!

 

Toto je prvé čo je potrebné urobiť a to aj učím mojich klientov a tak sa môžeme venovať cvičeniu a strave. Ale vlastne ak sa človek uvedomí a začne vnímať svoje skutočné potreby, tak už sám vie k akému pohybu a strave ho to prirodzene ťahá s tým, že takto svojmu telu neškodí.

K tomuto článku by som ešte dodala, všetko čo robíte, robte a prijímajte s láskou 🙂

S pozdravom

Vaša trénerka Veronika

O tom a viac sa dočítate v mojej knihe Uvedomenie sa.

Ak sa Vám článok páči, môžete ho zdieľať aj so svojimi priateľmi na Facebooku. Ďakujem