Máte radi smoothie? A vedeli ste, že…

V tomto článku vám napíšem niečo bližšie o tom ako nášmu telu prospeje pitie smoothie a či sa dá z neho dokonca aj pribrať.

Smoothie sa vyrába z ovocia a zeleniny pričom ho môžete aj kombinovať. Je to už na vás čo máte najradšej. Ja mám rada kombináciu zeleniny a ovocia.

Môžeme zo smoothie pribrať?

Samozrejme môžeme, ale v tom prípade ak si robíte prevažne ovocné smoothie a pili by ste ho príliš veľa na deň a ešte k tomu aj večerných hodinách. Preto určite odporúčam dať si ovocné smoothie, ale skôr ako raňajky, desiatu prípadne ešte ako olovrant. Najvhodnejšie množstvo je od tých 250ml do 500ml, to bude úplne stačiť.  Čo sa týka zeleninového smoothie môžete vypiť  väčšie množstvo, ale  aj tu platí všetko s mierou. Jednoducho, kto sa hýbe ten si dovolí viac 🙂

Aj, keď obe smoothies sú zdravé, no ak chceme chudnúť tak je lepšie zvoliť zeleninu. Ovocie je síce zdravé, ale obsahuje prírodnú fruktózu, čo je síce zdravší cukor, ale predsa cukor.

V poobedňajších hodinách je vhodné uprednostniť zeleninové smoothie, pričom môžete použiť brokolicu, rukolu, kel, zeler, špenát alebo kapustu. Smoothie si nemusíte sladiť, ale ak by ste predsa chceli skúste pridať kokosový cukor alebo nejakú inú zdravú náhradu cukru. Ja smoothie vôbec nesladím. Ak máte smoothie veľmi husté môžete pridať napr. čistú vodu, kokosové mlieko, madľové mlieko. Ja zvyknem pre lepšiu chuť pridať aj protein kolagen od Powerlogy a kokosové maslo, vtedy je to úplná TOPka 🙂

Kombinovať môžete hocijaké ovocie a zeleninu. Čo sa týka smoothie najlepšie je ho vypiť hneď čerstvé, pretože kvôli pôsobeniu kyslíka a iných faktorov sa potom účinok vitamínov znižuje.

Pripravila som si pre vás aj jeden úplne jednoduchý a rýchly recept

Potrebujeme:

1 banán

1/2 avokádo

1/2 šalátová uhorka

trošku bio škorice od Powerlogy

1 PL Protein kolagén od Powerlogy

2dcl čistej vody

Dobrú chuť vám praje

Vaša trénerka Veronika

Ak sa vám článok páčil alebo by mohol zaujať aj ďalších ľudí, môžete ho zdieľať aj so svojimi priateľmi na Facebooku. Ďakujem 🙂